Aspectes pràctics en el tancament de rondes amb Business Angels: els aprenentatges de Eterlast, Robopedics i Clevergy

Una de les etapes a les quals s’enfronta tot emprenedor en fases inicials és la cerca de finançament bé a través del que coneixem com FFF o bé de la mà dels business angels. Quan ens enfrontem a aquesta cerca de capital ens enfrontem a mil aspectes que no sols tenen a veure amb el purament econòmic, i els business angels es converteixen en la nostra millor opció ja que no sols aportaran capital sinó també moltes altres opcions per a créixer.

Els business angels a diferència dels VCs o fons d’inversió, s’enfoquen principalment en aquesta idea o projecte innovador, que tingui possibilitats de creixement però també que aportació la disrupció necessària dins del seu sector. Aquesta figura dins de l’ecosistema és fonamental perquè és en primera instància la que dona aquest primer baló d’oxigen que necessiten les startups per a, perquè no, convertir-se en un futur en una scaleup o fins i tot un possible unicorn.

Tenir en compte alguns aspectes per a aconseguir aconseguir el nostre objectiu i aconseguir tancar una ronda d’inversió amb business angels és molt important i des de l’experiència en aquesta mena de rondes de tres grans emprenedors com Joan Roure, cofundador i CEO de Eterlast; Marc Serra, cofundador i CEO de Robopedics i Beltrán Aznar, cofundador i CEO de Clevergy, analitzem els aspectes fonamentals per a aconseguir el nostre objectiu i sobretot per a continuar fent créixer nostra startup.

Aprenentatges i ajuda dins de l’ecosistema

Això ho hauràs sentit en moltes ocasions que quan busquem que un business angel inverteixi en la nostra idea o projecte és molt més important el valor que pot aportar al nostre projecte a través de advisoring o clients que el valor econòmic pel qual entrin en la ronda.

L’experiència dins del sector, bé perquè porten molts anys involucrats en l’ecosistema o bé perquè anteriorment també van ser fundadors o cofundadors de projectes innovadors, fa que els seus contactes i la seva visió del sector sigui fonamental per a aconseguir els nostres objectius per això és fonamental que el business angel que entrarà amb nosaltres aporti valor i sobretot aporti un punt de vista més humà que econòmic al nostre projecte.

“Els business angels inverteixen perquè creuen en el projecte i no tant des del punt de vista del model de negoci o els números que ha llançat la startup fins al moment”, explica Marc Serra.

“Si hi ha un inversor que es convertirà en advisor del teu projecte i exercirà un rol actiu en la companyia és una conversa molt més fàcil de tenir”, explica Joan Roure.

Per això en rondes més inicials el que busquen els business angels és la part més humana del projecte i no tant el model de negoci, sinó en quin moment es troba el mercat, per tant comptar amb un bon equip que pugui tirar endavant el projecte i que ofereixi valor dins del sector és una de les premisses fonamentals per a aquesta mena d’inversors.

“Que algun sector o algun projecte els faci il·lusió de manera personal és el que els portarà a invertir perquè aquest interès personal és el que farà que es decantin pel teu projecte, tractin de conèixer-lo millor i s’involucrin en ell”, apunta Roure.

“En el camí com a fundador d’una startup en moltes ocasions et trobes “només davant el perill” per això també s’agraeix que en aquest camí el business angel que s’embarca amb tu en aquesta aventura t’ajudi de manera activa i et digui en quina part et pot ajudar perquè quan comences hi ha molts factors que desconeixes”, analitza Roure. A més per a aquest aprenentatge conjunt és molt important que l’inversor hagi estat abans fundador, “això t’ajuda tant en la part personal com emprenedor com en la part professional com startup”, puntualitza Aznar.

Aquestes i altres taules rodones sobre inversió en fases inicials i l’experiència d’altres startups dins de l’ecosistema estan a la vostra disposició des del nostre canal de YouTube en aquesta llista de reproducció.