Statu quo del venture capital tech a Espanya: una visió del 2010 al 2020

Dimecres passat 26 de maig de 18h a 19h es va analitzar en CaixaBank Talks l’Statu quo del venture capital tech a Espanya: una visió del 2010 al 2020. La jornada va ser emesa de manera online.

Va comptar amb la presència de Manuel Matés, professor fundador de ESADE BAN i managing partner de Big Sur Ventures (entrevistat) i Alejandro Ferreiro, product manager en CaixaBank DayOne (moderador).

La ponència de Manuel Matés es va dividir en dues parts: l’evolució del venture capital tech al nostre país (2010-2020) i com construir i liderar hubs sostenibles. A més, va iniciar la presentació amb una breu introducció on destacava que la tecnologia està cada vegada més present en les nostres vides, així com també la inversió en les startups nacionals que aposten per ella.

Quant al creixement del venture capital tech a Espanya, Matés va posar l’accent principalment l’any 2020 i en el futur del 2021. Malgrat la crisi sanitària, el volum d’inversió de l’any passat va ser resilient, però es preveu un major creixement al llarg d’enguany. Així mateix, va subratllar algunes de les rondes grans que es van obtenir durant el 2020, on es trobaven Jobandtalent i Paack. No obstant això, les rondes de major grandària van ser en 2019, encapçalades per Glovo i Wallapop.

Segons l’entrevistat, Espanya se situa entre els cinc territoris a Europa amb major inversió, sent superats per Alemanya, França, Suècia i el Regne Unit. A això, va voler recalcar que “el 49% de les inversions al nostre país és liderada per fons internacionals”. Gràcies a aquests inversors, cada vegada són més les empreses amb exits.

La segona part de la ponència va versar sobre la creació d’un ecosistema de startups tecnològiques. Per a això, Matés va parlar de la necessitat dels tech màfies, on primers empleats o fundadors de startups continuen invertint en companyies emergents amb potencial creixement.

Al final de l’entrevista, va tenir lloc una ronda de preguntes en la qual Matés va destacar que, per a crear una empresa rendible, ha de tenir clar quin serà el seu creixement, així com envoltar-se de bons inversors que l’ajudin i fomentin a aconseguir el seu objectiu.

No et perdis la intervenció completa!