Coneix a cinc guanyadors de l’última edició dels Premis EmprendedorXXI

Enguany, sens dubte, ens hem enfrontat a un ecosistema canviant i inestable a causa de la pandèmia. Tampoc s’han salvat d’aquesta situació els diferents guanyadors dels Premis EmprendedorXXI del passat 2020, que ens han comptat a través de DayTwo com els ha beneficiat un guardó d’aquesta importància durant aquest any.

Miguel Ampudia, responsable d’innovació i director d’I+D en Aenium Engineering; Antonio Vázquez, Cofundador de Alen Space; Marián García Prieto, CEO i fundadora de i4life; Saúl de Lleó, Fundador de OneUp; i, Tiago Araújo, CEO i Cofundador de HiJiffy, han donat el seu testimoniatge per a explicar-nos com ha avançat el seu lliurament i quin creuen que serà el seu futur.

Una de les preguntes més freqüents que solen rebre els guardonats és: Com ha evolucionat el teu projecte des que vas guanyar el Premi EmprendedorXXI? A través de les entrevistes realitzades per CaixaBank podem extreure una conclusió comuna: encara que comenten que la situació socioeconòmica no hagi estat la més favorable, asseguren que guanyar un premi d’aquestes magnituds els ha ajudat en molts aspectes, no sols a nivell monetari. Així ho explica Tiago Araújo: “Ha estat molt important per a nosaltres en els últims 12 mesos, no sols pel coneixement que ens ha aportat gràcies al curs… sinó també pel reconeixement que el premi et dóna”.

Una altra de les qüestions més recurrents rebuda pels premiats és: Com avancen els seus projectes avui dia? La conclusió continua sent positiva. D’una banda, Miguel Ampudia, anuncia que l’equip de Aenium ha crescut i ha incorporat nous talents en la seva plantilla després de guanyar els Premis EmprendedorXXI. Antonio Vázquez, també ressalta la solidificació del seu equip i la proposta de nous objectius més ambiciosos. D’altra banda, Marián García parla del procés que s’ha hagut d’interioritzar en la seva empresa, sobretot, posant la seva màxima focalització en “la importància de l’organització, la planificació i l’estratègia per a superar totes aquestes incerteses que tenim”. Per a concloure, Saúl de Lleó dóna un punt de vista completament diferent, explica que la seva empresa ha hagut de canviar el seu rumb i centrar-se en el mercat local.

Quins són els principals reptes que s’han marcat per al següent any? Miguel Ampudia ho té clar, en el seu cas és: “Consolidar el mercat que tenim, créixer i desenvolupar-nos en ell, assegurant de manera estable i robusta un creixement estable per als pròxims 5-10 anys”.

Antonio Vázquez, també comparteix el mateix punt de vista que Miguel. El cofundador de Alén Space, assenyala que el seu objectiu a curt termini és l’expansió del seu negoci, sobretot, en el mercat internacional, al costat de la incorporació de nous productes. A aquest punt de vista d’expansionista també se suma Saúl de Lleó.

Marián García Prieto coincideix en les estratègies d’expansió i incorporació de nous productes que Miguel, Antonio i Saúl volen realitzar a nivell internacional, però afegeix un nou repte empresarial, que intenta, sobretot, reduir l’impacte de la pandèmia: “Buscar socis per a fer aliances estratègiques perquè creiem que és la clau per a sortir de la crisi econòmica que ens tocarà”.

Finalment, Tiago Araújo tanca aquesta ronda d’entrevistes amb un objectiu optimista i clar, el CEO i Cofundador de HiJiffy vol seguir amb la mateixa estratègia que fins ara ha ajudat la seva empresa a tirar endavant: “El nostre objectiu de cara als pròxims 12 mesos és exactament el mateix dels últims 12 mesos, que és créixer un 150% més enguany”. Segons Tiago s’ha de continuar resistint i posant esforç al dia a dia per a poder continuar avançant.

Sens dubte, aquests 5 guanyadors són un exemple de superació i esforç, que han aconseguit llançar els seus projectes fins i tot en els temps més difícils.

Vols saber més sobre els seus projectes? Mira aquest breu vídeo: