DayOne Innovation Summit reuneix les principals empreses de l’ecosistema innovador

El primer esdeveniment del DayOne Innovation Summit s’ha celebrat a Barcelona i ha aconseguit reunir al voltant de 300 persones a l’Auditori de CaixaBank. El Sr. Juan Alcaraz, director general de CaixaBank, va donar el tret de sortida a un dia molt important per a dayone, que va agrupar inversors, emprenedors i nadius digitals en un mateix centre. Alcaraz va recordar que dayone CaixaBank, amb només un any de vida, ha aconseguit apropar una entitat financera a l’emprenedoria.

Personatges representatius de l’ecosistema innovador van donar veu a aquest DayOne Innovation Summit. Entre ells, Erin Platts, Head of Relationship Banking per a Europa de Sillicon Valley Bank, i Ivan Bofarull, Chief Innovation Officer d’ESADE.

12a edició dels Premis EmprenedorXXI

Jordi Nicolau, director executiu de CaixaBank, va aprofitar l’acte per donar la benvinguda al que serà la posada de llarg de dayone i de totes les àrees de negoci de CaixaBank perquè hi hagi una millor emprenedoria en tota la innovació que engloba aquests premis.

Nicolau va destacar també la importància de ser permeables davant de qualsevol iniciativa, després d’una trajectòria consolidada amb més de 5.900 empreses participants i quatre milions de premis. Des del 30 d’octubre i fins al 12 de desembre estarà disponible l’opció que totes aquelles empreses tecnològiques i innovadores d’Espanya i Portugal amb menys de tres anys d’activitat puguin participar en la nova convocatòria a través de la pàgina web www.emprenedorXXI.cat

Innovar o millorar alguna cosa?

Davant de les preguntes què creuen que és més fàcil en les seves empreses, innovar o millorar alguna cosa? És més fàcil fer-ho un 10 % millor o millorar-lo deu vegades?, Ivan Borafull, Chief Innovation Officer d’ESADE, va posar drets tots els emprenedors de la sala per fer-los entendre que poden arribar a ser grans potències que es reinventin i siguin molt importants en un futur. Ressaltant el model moonshot thinking i recordant el valor que donem al propòsit a les empreses que creem serem capaços de crear nous models de negoci.

Bofarull va subratllar amb el model moonshot thinking que combinar tecnologies ja existeix, l’important és tenir l’ambició de reinventar-se. I una de les primeres tasques és generar seguretat psicològica entre tots els equips perquè sigui tan gran aquesta seguretat que ens sentim segurs cometent possibles errors. No es tracta de generar solucions que a primera vista semblin de ciència-ficció. El Chief Innovation Oficcer va posar com a exemple Uber, l’empresa internacional que proporciona transport, que tenia una solució algorítmica per dur els clients del punt A al B i que finalment es va reinventar per portar totes les coses possibles a diferents punts.

Tech & Financial Trends

Erin Pratts, Head of Relationship Banking per a Europa de Silicon Valley Bank, va explicar en una conversa amb Carlos Trench, director de dayone, la importància d’expandir-se en sectors de software o IT hadware i va remarcar per què esdeveniments com el DayOne Innovation Summit han de ser presents a Espanya.

Pratts va argumentar com és d’important fer focus exclusius i negocis molt específics segons el tipus de client per poder arriscar-se i que establir relacions entre ells forma part de la innovació. Considera que el capital europeu en comparació amb el nord-americà o el xinès és més petit, però té una evolució de flux més elevada. Aquest fet es mostra en empreses com ara Spotify, Zalando o Just Eat.

Taules rodones

Carlos Otelo, CEO de Silence by Scutum i guanyador d’una passada edició dels Premis EmprenedorXXI, juntament amb Laura Urquizu, CEO de Red Points, i Ignasi Vilajosana, CEO de Worldsensing, van exposar quin era el rol dels corporates actualment i com identifiquen que les seves empreses estan tenint èxit.

Otelo va exposar que són una empresa que dissenya i desenvolupa els seus propis productes, però que continuen somiant que la seva marca sigui mundial per a les seves bateries. En el cas d’Urquizu, per a ells la tecnologia ho és tot, i és la referència mundial de protecció de les empreses i les marques contra el frau i la distribució on-line. Finalment, Vilajosana busca digitalitzar totes aquelles infraestructures que tradicionalment no són digitals.

L’esdeveniment va concloure deixant pensar els assistents l’important que era l’ambició en les seves empreses i com els estava afectant la legislació a Espanya en el moment de gestionar els seus negocis.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.