Meeting Room: Escalar negocis, amb Eulogi Bordas i Pepita Marín

Estrenem un nou Meeting Room de la mà d’Eulogi Bordas, CEO i cofundador de Photoslurp, i Pepita Marín, CEO i cofundadora de We Are Knitters. Tots dos s’han trobat de manera sorpresa a través de les seves pantalles per a debatre sobre els passos per a escalar un negoci.

Pepita ens compta la seva visió respecte a la seva experiència escalant la seva empresa; on posa l’accent en l’oportunitat que ha suposat tenir un negoci en un mercat tan nínxol com és el mercat del teixir. Afirma que ‘en el nínxol està l’oportunitat’ i que han pogut fer-se grans amb poc capital gràcies a l’escassa competència que existia. L’automatització de processos i la tecnologia que existeix per a un negoci que mou coses tan físiques com són els cabdells és el que els va permetre escalar.

I com es presenta l’escalabilitat en un negoci de software? Segons Eulogi és totalment diferent, atès que la seva proposta de valor és intangible i els seus clients són e-commerces i marques, un mercat que defineix com gairebé infinit. Per a la seva interpretació, escalar Photoslurp ha significat doblegar la plantilla. Encara que expandir-se geogràficament també ho considera clau, en el seu cas no li ha fet falta, ja que des dels inicis ja va començar tenint un públic més internacional que nacional.

Una altra pregunta que se’ls planteja és: quins obstacles impedeixen escalar un negoci? Eulogi assegura que si ell no hagués tingut Founding per a cobrir part de les inversions que es van fer a l’inici i recuperar les vendes, no hagués pogut escalar. I és que alguna cosa que no pot deixar de costat un negoci és la importància de mesurar i traquejar absolutament tot per a fer models de previsió a través de dades. Pepita ens compta la seva experiència i, encara que no parla de problemes d’inversió, ressalta que van començar com un hobby i a mesura que el projecte va anar agafant pes, es va adonar de les dificultats d’escalar a altres països, exportar i professionalitzar-se.

D’altra banda, tots dos ponents parlen de les principals estratègies per a escalar en un negoci i Eulogi sembla tenir-lo molt clar: l’expansió geogràfica i ampliar mercats d’Espanya a altres països pròxims és clau. En canvi, Pepita destaca que el boca a orella o la viralitat, el tenir un valor diferencial i sobretot vendre un bon producte, opinió que tots dos comparteixen.

En plena pandèmia del coronavirus es van generar oportunitats que les empreses van poder aprofitar. Pepita esmenta que al principi no volia sentir parlar del teletreball, però que amb el temps l’ha vist com una gran oportunitat. A més, destaca que durant els mesos de confinament el volum de vendes de We Are Knitters va ser molt positiu. En el cas d’Eulogi, per contra, els primers sis mesos van ser bastant difícils, ja que molts dels seus clients eren retailers amb botigues físiques, els quals es van veure obligats a tancar en gran part del món. Però per sort, els mesos d’agost de 2020 fins a gener de 2022 van ser excepcionals.

Per a finalitzar el debat, s’obren a explicar-nos les seves experiències com a emprenedors i les claus per a iniciar el negoci. Eulogi havia tingut clar des de petit que volia tenir el seu propi negoci. Després d’haver fet els seus primers passos en consultoria de negoci, va estar 3 anys pensant en com crear la seva pròpia empresa i destaca que sense una bona preparació mental i sense el suport familiar no hagués estat possible. Per a Pepita, va ser focalitzar tota l’atenció possible en el projecte, però tots dos concorden que va ser més complicat per a Eulogi, perquè tenia un altíssim cost d’oportunitat a diferència de Pepita.

Si vols conèixer més detalls pots trobar la trobada virtual sencera aquí. https://www.youtube.com/watch?v=z3pwrp7avdq&t=2s