Aquesta dècada està sent marcada per la revolució de les xarxes socials. Formen part del nostre dia a dia, ens entretenen, ens informen, ens interconnecten, produeixen treball… Generen un ecosistema canviant on mantenir la seva popularitat i taxa d’ús és una lluita diària.
L’última xarxa social que ha passat a formar part d’aquesta comunitat disruptiva es diu ClubHouse i ha arribat per a quedar-se. Oferint un contingut totalment diferenciat de les altres RRSS, s’ha posicionat molt notòriament en un mercat on la competència està molt reforçada.
Però què és ClubHouse? És una aplicació mòbil creada per Paul Davison i que trenca totalment amb el paradigma de Mitjà social actual. És una xarxa social a través de la qual es parla i s’escolta, però on no es poden trobar ni vídeos, ni àudios. El seu objectiu principal és generar una taula rodona o debat en línia on interlocutors i oïdors poden comunicar-se entre ells per torns i generin una conversa ordenada.
Una dels seus principals característiques és que les converses, debats i fòrums no queden gravats i no són pujats posteriorment en el feed de l’app. En poques paraules, si vols escoltar una xerrada que està succeint en ClubHouse has de fer-ho a temps real.
Un altre element que diferencia a l’aplicació de les altres xarxes socials és la seva exclusivitat. No sols permet únicament als usuaris d’Apple formar part d’ella, sinó que també el seu accés és totalment limitat, només pots formar part amb invitació d’un altre usuari que ja forma part del club.
Com funciona l’aplicació? Primer de tot el creador de la taula virtual decideix a quin públic es vol dirigir, hi ha tres opcions: xerrada global (tothom pot accedir), xerrada social (només pot accedir la gent a qui el creador segueix) i xerrada tancada (només accedela gent que l’usuari tria). En el cas de crear una taula rodona global només podran accedir 5.000 persones com a màxim, és a dir, haurem d’estar atents i ser el més ràpid possible.
I la comunicació? ClubHouse genera converses bidireccionals, permetent als oïdors formar part del debat “aixecant la mà”, és a dir, demanant torn al moderador de la conversa per a parlar. També existeix la possibilitat de solo voler ser oïdor i rebutjar al principi de la taula virtual l’opció de parlar.
El target que usa aquesta nova xarxa social és molt variat, però volem remarcar un públic que li pot donar un ús molt adequat a ClubHouse: els empresaris. A partir d’aquesta aplicació les empreses poden generar taules rodones i debats amb els seus clients/consumidors, acostant-se a ells d’una manera que mai abans s’havia imaginat. Poden atendre els seus dubtes, solucionar problemes, i, sobretot, mostrar-se com una empresa transparent davant del seu públic.
Finalment, volem destacar que, encara que les converses no són publicades oficialment, l’aplicació registra temporalment totes les converses, segons els seus creadors: “únicament amb el propòsit de recolzar possibles recerques d’incidents”. En poques paraules, és millor tenir converses privades importants fora d’aquesta RRSS.
En conclusió, ClubHouse ha pogut entrar en el mercat de les grans RRSS gràcies al seu format únic. Quina serà la següent novetat en el món de les xarxes? Ho descobrirem en DayOne.Mantingueu-vos connectats!