Podcast Smart Connections – Tecnologia. Gustavo Medina de Singular Factory i Juan Luis Hortelano de Blinkfire

Cada vegada és més evident que la tecnologia juga un paper molt important en la nostra vida. Però sabem qui s’ocupa de la seva producció i que ens arribi? O Qui s’encarrega de finançar projectes prometedors?

En aquest segon capítol de Smart Connections, les entrevistes en format Podcast que emetem a través de CaixaBank Connect, David Blay va connectar amb Gustavo Medina i Juan Luis Hortelano, dos emprenedors pioners a fer que el nostre dia a dia amb la tecnologia sigui més suportable. En aquest article resumirem com d’important és per a ells detectar oportunitats de negoci que uns altres passen per alt.

El primer entrevistat és Juan Luis Hortelano, co-founder de Blinkfire i president de l’Associació Valenciana de Start-ups.

Juan Luis és el creador de Blinkfire, un algorisme crucial per al món de l’esport. Aquest s’encarrega de detectar les aparicions de les marques en els impactes que tenen les xarxes socials dels clubs/esportistes. D’aquesta manera es monetitza el nombre d’impactes perquè després es puguin negociar bé els contractes dels clubs amb les marques. Per a poder arribar a crear Blinkfire, Juan Luis ha hagut d’aprendre i emprendre, et comptem la seva trajectòria i la base del seu èxit.

Juan Luis Hortelano té un recorregut impressionant, des d’ajudar a Plug and Play a instal·lar-se a Espanya, fins a ser pioner i promotor de les start-ups. Juan Luis va deixar el seu treball per a una gran companyia i va decidir apostar per internet en els seus inicis, idea que “només la meva dona va secundar”, ja que per a aquest moment era arriscada. Després d’estar dos anys treballant a compte d’uns altres, va començar a emprendre els seus negocis en un moment on la paraula start-up ni existia.

Juan Luis remarca que els idiomes són molt importants i la clau del seu èxit. Gràcies a ells va poder començar a treballar en projectes que estaven despuntant als EUA, a Europa i a Alemanya. Com ens explica: “els ajudava a venir a Espanya i a avançar totes les operacions, gairebé com si muntéssim aquí l’empresa”. Aquest va ser el cas de Plug and Play, companyia que Juan Luis va ajudar a instal·lar a Espanya, i que ha permès a molts emprenedors poder finançar els seus projectes i tenir un assessorament extern i qualificat. A més, ha aportat la facilitat d’aprendre del mercat americà. Un dels beneficis de Plug and Play és que gestiona més d’un projecte alhora, fet que permetia a les diferents empreses un feedback entre elles i aprendre de les altres. En poques paraules, és necessari observar el que està triomfant en altres països o en altres empreses i adaptar-ho a la teva.

Finalment, Juan Luis té clar que a Espanya hi ha molta formació i talent, però que potser, a nivell administratiu i legislatiu no estem preparats encara per a models tan disruptius com els que no blinda la tecnologia d’avui dia.

D’altra banda, hem entrevistat a Gustavo Medina, emprenedor llicenciat en informàtica i CEO de Singular Factory, una empresa que es dedica a la creació de negocis en internet amb un model d’actuació molt revolucionari: el del desenvolupament de projectes a una velocitat inigualable.

El recorregut de Gustavo Medina i la seva participació en una gran quantitat de proyectostambién és sorprenent, però sens dubte, la gesta que més sorprèn de la seva trajectòria és la creació de Singular Factory en 2011.

Gustavo va veure una oportunitat que pocs van percebre en el món digital: la creació d’una companyia focalitzada en els mínims productes viables. Com funciona? Desenvolupa productes en 3 mesos que normalment haguessin trigat un any a ser creats i els testa per a saber si funcionen o no. Si el seu equip conclou que aquests productes/projectes són viables busquen finançament per a crear-los.

Com explica Gustavo, la fórmula de Singular Factory està en: “equivocar-se ràpid i barat”. En definitiva, corroborar si el producte serà un “desastre”, ja que segons el CEO: “avui dia, hi ha moltíssim més diners que bones idees”.

Singular Factory és una empresa d’uns 140 treballadors aproximadament repartits entre diferents països i que aposta per la descentralització del seu talent, fent la seva expansió més fàcil.

El mètode que usa Gustavo per a trobar talent és innovador i molt eficient. És aquí on trobem una de les claus de l’èxit de la seva companyia i que podria servir d’exemple per a moltes altres. Des de Singular Factory co-tutoritzen treballs de fi de grau d’alumnes que estan en els últims anys de carrera. D’una banda, aconsegueixen provar projectes que els proposen ells mateixos des de la companyia, i d’altra banda, aconsegueixen treballar amb persones que es volen “menjar el món” i que són molt talentoses, com explica Gustavo. Cal destacar que aquest procés no és només beneficiós per a Singular Factory, sinó que els estudiants també tenen l’oportunitat d’aprendre de persones que són mentores en molts sentits i àmbits.

Actualment, Gustavo Medina i el seu equip acaben de llançar un altre projecte molt innovador per a resoldre un problema que ells sofrien en la seva pròpia companyia. Nubii és la nova plataforma de Singular Factory que aconsegueix que els empleats treballin com si estiguessin junts en una oficina a través d’un programari remot. És una solució per a adaptar el treball del futur, on es podrà fusionar el teletreball i el treball en l’oficina.

Aquí us deixem el link per a escoltar l’entrevista sencera: