Borja Aranguren és el CEO de Cobee, companyia especialitzada en la gestió de retribució flexible per a empleats. En molt poc temps ha aconseguit posicionar-se com una empresa estratègica en l’àmbit dels Recursos Humans comptant amb clients com Glovo, Holaluz, Booking.com, Codere, Avis…Per a conèixer amb més profunditat la seva companyia hem parlat amb ell.
Alex Ferreiro, DayOne: Quin valor aporta Cobee a l’empresa i quin valor aporta al treballador?
Borja Aranguren: La nostra proposta de valor és senzilla, però important. Als equips de RH els oferim una única plataforma automatitzada des de la qual poden oferir als seus empleats els beneficis que considerin, reduint en gran part la seva càrrega administrativa enfront d’altres models més tradicionals. Tot això sense necessitat de proveïdors ni intermediaris.
Als empleats els oferim una App i una targeta des de la qual poden gestionar tots els beneficis d’una manera autònoma i totalment flexible, consumint només quan necessitin.
El nostre producte és 100% digital, flexible i personalitzat, és a dir, s’adapta perfectament a empreses i equips de totes les grandàries, permetent una gestió senzilla independentment que estiguin en l’oficina o treballant des de casa.
Alex Ferreiro, DayOne: Quin és l’estalvi màxim que es pot beneficiar un treballador amb un salari mitjà?
Borja Aranguren: La forma més comuna d’estalvi és la retribució flexible, el treballador pot estalviar fins a un 30%, però aquest percentatge va unit directament a l’IRPF que s’apliqui a cada empleat.
Alex Ferreiro, DayOne: Quin és el benefici que més valora el treballador?
Borja Aranguren: Depèn molt de cada empresa. Si que és veritat que es continua utilitzant molt la targeta de Cobee per als menjars, tant per a pagar en els restaurants com lliurament a domicili, però hem detectat que les prioritats dels treballadors han canviat i ara, per exemple, l’assegurança mèdica és un dels beneficis més demandats.
Alex Ferreiro, DayOne: Quins reptes té Cobee una vegada que ja ha aconseguit el product market fit?
Borja Aranguren: De moment, estem centrats en el benestar de l’empleat i això passa per afegir cada vegada els nous productes que ens demanda i així millorar l’experiència total que li oferim. Volem continuar perfeccionant el nostre producte a Espanya i creixent a Portugal, però sense perdre de vista el salt a més països.
Alex Ferreiro, DayOne: Com és el procés d’escalar i internacionalitzar la companyia? Quina és la principal barrera que tindria aquest procés?
Borja Aranguren: Fa un mes llancem el nostre producte a Portugal i estem 100% centrats en aconseguir els nostres objectius allí. Molts dels nostres clients operaven al nostre país veí i ens demandaven internacionalitzar el producte també allí. En aquest cas, la internacionalització està sent un èxit perquè a més veiem moltes similituds amb el mercat espanyol.
En el nostre roadmap, tenim al cap seguir el nostre procés d’expansió en altres països de Sud-amèrica, com el Brasil.
Alex Ferreiro, DayOne: Com és el procés de onboarding de client? És 100% en línia?
Borja Aranguren: Això és. El nostre procés de onboarding actualment és 100% digital i ho fem el més senzill possible. Dins d’aquest procés incloem sessions formatives per als empleats, webinars baix demanda, comunicació per email, materials en línia i offline, etc.
Depèn molt del que vulgui el client, però també oferim desdejunis i sessions presencials, prenent totes les mesures necessàries, per a qui el requereixi.
Alex Ferreiro, DayOne: Per a finalitzar… ens podríeu recomanar algun llibre que sigui d’especial interès per al món de l’emprenedoria tecnològica?
Borja Aranguren: M’encanta el llibre Hooked: How to Build Habit-Forming Products. Ho recomano 100%.
Álex Ferreiro, Product Manager @ CaixaBank DayOne