Andrés Casal i Efrén Álvarez són els cofundadors de Wetaca, (acrònim de We Take Care) companyia foodtech que dóna resposta a la demanda dels nous hàbits de consum. La seva aposta és convertir-se en el futur de l’alimentació en el qual el menjar no sigui una preocupació. Al contrari que altres sectors, la pandèmia va ser un clar factor de creixement per a Wetaca, d’això i d’altres temes com la captació i la rendibilitat hem parlat amb el seu fundador i Co-*CEO Andrés Casal.
Alex Ferreiro, DayOne: Com van ser els inicis de Wetaca?
Andrés Casal: Muntem Wetaca amb 24 anys perquè comencem a treballar, treballàvem moltes hores i acabem menjant malament. Creiem que els ritmes d’avui dia fan que acabem pensant en què menjar quan tenim gana i això ens porta a prendre decisions irreflexives sobre el menjar i a descurar la nostra alimentació. Busquem una solució i Efrén Álvarez, el meu soci, que ja havia passat en aquells dies per MasterChef, i treballat al costat de Jordi Cruz en el seu restaurant, amb dues estrelles Michelín, i jo decidim començar a planificar els nostres menjars. Cuinàvem el cap de setmana per a la resta de la setmana, i decidim que si estava bo, el veníem. Així ho vam fer.
La nostra intenció continua sent avui, sis anys després, la mateixa, facilitar a les persones a nodrir el que volen, ajudant-los a menjar bé tots els dies sense esforç.
Alex Ferreiro, DayOne: El Covid va tenir un impacte positiu en la vostra companyia, quin percentatge de creixement va experimentar Wetaca des de l’inici de la pandèmia?
Andrés Casal: Durant el confinament es van disparar les comandes gairebé un 50% en un termini molt curt d’unes dues setmanes. Una fita al qual ens adaptem a tota velocitat per a no fallar ni als nostres clients, ara més que mai, ni al nostre equip, que de fet ampliem, ni als nostres proveïdors, que passaven per un mal moment pel tancament de l’hostaleria. En aquesta crisi, com ocorre en unes altres, hi ha empreses amb el vent a favor i altres amb el vent en contra, indubtablement el nostre sector està entre les primeres.
Avui dia estem superant les xifres de comandes que vam tenir durant l’estat d’alarma, distribuïm setmanalment més de 5.400 comandes per tota Espanya, la qual cosa suposen més de 60.000 tápers de plats plens de sabor i qualitat.
Abans érem molt més reactius i ara planegem molts més escenaris en cas de tenir un nombre determinat de comandes. Al principi tot és molt incert, no tens mètriques de res, però després les desenvolupes i comences a realitzar estimacions per a calcular quants recursos necessites i com has de planificar-te i en aquest episodi hem après molt i aprofitat per a armar-nos davant creixements ràpids. De fet, l’estiu passat vam ampliar el nostre espai de cuina un 30% i doblegat el de refrigerat, això ens permet doblegar la nostra productivitat de picking a més de 200 demanats hora.
Alex Ferreiro, DayOne: Quin és el vostre client tipus?
Andrés Casal: El nostre client té un perfil molt ampli, encara que el tipus majoritari són persones d’entre 25 i 45 anys sense fills, que viuen en zones urbanes, preocupats per la seva alimentació i als quals els agrada menjar bé però sense temps per a poder fer-ho. També hi ha persones majors i famílies que fan comandes grans.
Alex Ferreiro, DayOne: Quantes comandes ha de realitzar un client perquè comenci a ser rendible?
Andrés Casal: Tres comandes
Alex Ferreiro, DayOne: Teniu planejat l’obertura d’algun mercat internacional a curt termini?
Andrés Casal: Ens agradaria però no tenim res ara mateix.
Alex Ferreiro, DayOne: Quins canals de captació us funcionen millor? Quin percentatge representa la captació orgànica?
Andrés Casal: Gairebé el 90% de la nostra captació és orgànica. Tenir un gran producte fa que la gent se sorprengui quan el prova i que li ho recomani als seus amics, així que funciona molt bé el referral. El contingut i influencers són dos canals que també funcionen molt bé.
Alex Ferreiro, DayOne: Fins avui heu prioritzat el creixement versus rendibilitat, sou rendibles o teniu un termini per a aconseguir la rendibilitat?
Andrés Casal: La companyia ha tancat 2020 amb una taxa de creixement del 100% i una facturació en vendes de 7,2 milions d’euros. Som rendibles però sempre busquem maximitzar el creixement.
Alex Ferreiro, DayOne: Per a finalitzar….ens podríeu recomanar algun llibre que et resulti d’especial interès per al món de l’emprenedoria tecnològica?
Andrés Casal: Per a algú que estigui començant: Llegeixin Startup. Per a algú que ja estigui escalant “High Output Management”
Álex Ferreiro, Product Manager @ CaixaBank DayOne