Jeff, és una companyia radicada a València, que en tan sols quatre anys ha aconseguit crear en paraules del seu propi CEO, un ecosistema omnicanal internacional de serveis del dia a dia per a l’usuari final, amb operativa en 40 països. Del concepte omnicanalidad, de com funciona un model franquícia i de la importància de disposar d’una empresa líquida per a aconseguir els objectius, hem parlat amb el seu CEO, Eloi Gómez.
Alex Ferreiro, DayOne: Com evoluciona Jeff des d’un servei de bugaderia sota demanda a una marca que engloba diversos verticals com beauty, fitness, relax..?
Eloi Gómez: Des del principi volíem oferir tots els serveis del dia a dia perquè els usuaris puguin tenir el que nosaltres cridem “The Good Good Life” en una sola app, amb una sola marca reconeguda. Començar per la bugaderia va ser una qüestió de començar per un sector que no estigués digitalitzat i que tingués molt de marge de millora operacionalment i a més que tingués adopció a tot el món.
El nostre objectiu continua estant intacte, un ecosistema omnicanal de serveis del dia a dia, que permeti consumir-los en línia o offline en funció de la conveniència.
Alex Ferreiro, DayOne: Quina part consumeix més recursos o poseu més focus, el producte o les operacions?
Eloi Gómez: La companyia té molt clar la visió i la missió. La nostra visió és crear l’ecosistema omnicanal de serveis del dia a dia més gran del món i per a arribar a això demà, avui la nostra missió és empoderar a nous emprenedors i posar-los totes les facilitats possibles perquè puguin tenir negocis d’èxit.
Els nostres recursos van destinats a millorar el producte per als nostres emprenedors i que cada vegada disposin de millors eines i per tant que nous emprenedors vegin en Jeff la millor opció per a començar un negoci.
Alex Ferreiro, DayOne: Com funciona en el vostre cas el model franquícia? Quants franquiciats treballen amb vosaltres i en quants mercats opereu avui dia?
Eloi Gómez: Nosaltres oferim als nous emprenedors un model de “Business in a box” és a dir la millor tecnologia, formació, trainings, programari de gestió, programari de repartidors, un marketplace propi de productes i serveis, eines de màrqueting i el know-how que reporta una marca reconeguda en 40 països, en les quals han confiat més de 2300 emprenedors.
Muntar un negoci de la mà de Jeff és moltíssim més fàcil, molt més barat i amb menys risc que fer-ho de manera individual.
Alex Ferreiro, DayOne: La vostra companyia respon a un model omnicanal, quina part de Jeff és en línia i quina part offline?
Eloi Gómez: Jeff ha irromput en el mercat dels serveis omnicanal amb una proposta que no fa diferències entre els usuaris en línia i offline.
Ens centrem en oferir la mateixa experiència en els dos canals, ja que independentment de per on es converteixi a l’usuari, l’experiència que li oferirà Jeff és la mateixa.
Un usuari pot entrar en una botiga Jeff, fer el seu primer demanat allí, descarregar després l’aplicació mòbil, i continuar la seva experiència de forma completament digital. I el mateix en l’altra direcció.
Ara mateix a Espanya, per posar-te un exemple, el 60% dels usuaris fan les seves comandes de forma completament digital, i l’altre 40% visiten la botiga en algun moment, independentment que facin el seguiment dels seus serveis a través de la seva app o email.
Alex Ferreiro, DayOne: Quins requisits ha de tenir un emprenedor perquè es produeixi el match amb Jeff? Recentment heu aconseguit un acord amb la gestora d’actius immobiliaris White Investing que consisteix a comprar locals a gran escala per a llogar després, que suposa això per al franquiciat?
Eloi Gómez: Jeff busca emprenedors amb compromís a llarg termini, proactivitat i capacitat d’adaptació, als quals proveirà del seu know-how i eines a través de la seva “Business in a Box”.
Els emprenedors es beneficien en rebre un local en una zona premium, prèviament estudiada per Jeff, llest per a operar, i per tant reduir la inversió necessària a la meitat. Amb la Beca Jeff poden accedir a un dels 1.000 locals a Espanya amb una inversió inicial de 19.000 €.
Alex Ferreiro, DayOne: En la part relativa a recursos humans, us considereu una organització líquida?
Eloi Gómez: En Jeff hem entès des del principi que necessitàvem ser àgils i flexibles en processos, estructures etc però la veritat és que la pandèmia ens va obligar, imagino que com a tothom, a fer-ho de manera molt més agressiva.
Crec honestament que ara som millor companyia del que ho érem fa un any, però també tenim al cap sempre aconseguir que Jeff sigui un lloc on els empleats estiguin feliços, tinguin un bon pla de carrera i en definitiva atreure i retenir talent que estigui alineat amb el ritme i els valors de la companyia.
Alex Ferreiro, DayOne: Per a finalitzar… ens podríeu recomanar algun llibre que sigui d’especial interès per al món de l’emprenedoria tecnològica?
Eloi Gómez: Fa no gaire vaig llegir un que em va agradar molt: “Execution, The Disciplini of Getting Things Doni”.
L’execució és sempre el que marca la diferència. Molt recomanable.
Álex Ferreiro, Product Manager @ CaixaBank DayOne