El passat 15 de setembre, va tindre lloc la sessió “Business Intelligence and Embedded Analytics”, en DayOne Barcelona, on vam poder assistir a diverses sessions entorn de Data Analytics. Per a això, comptem amb la presència de Diego Rama, Sr. Account Manager en Amazon Web Services (AWS), qui va dirigir la jornada. Entre els assistents, van participar equips de data i tecnologia d’empreses.
Com va assenyalar Javier Silvestre, Director en DayOne Barcelona: “CaixaBak DayOne acompanya a start-ups i scale-ups en totes les seues etapes, des de la seua fase de creixement i cerca de finançament, fins a la seua consolidació, mitjançant una oferta de productes i serveis especialitzada. A més, gràcies a la col·laboració amb agents de l’ecosistema com AWS, els nostres clients accedeixen a contingut d’alt valor, més enllà de l’assessorament financer”.
L’esdeveniment va començar amb la presentació de “Amazon Quicksight”, el servei d’intel·ligència empresarial que permet a tots els empleats la comprensió de dades mitjançant preguntes en llenguatge natural. Diego, ens va descobrir les funcionalitats, novetats i casos d’ús que ens ofereix aquest producte. Entre elles, destaquen el panell de dades, que pot incloure dades de tercers, Big Data, fulls de càlcul, dades SaaS, B2B, i molts més. A més, ofereix també seguretat total a nivell empresarial i disponibilitat global.
Diego Rama, Sr. Account Manager en AWS, ens explica el propòsit d’aquesta xarrada i per què resulta interessant la innovació amb eines de dades: “El Programari as a Services (SaaS) és una de les partides de IT que més ha crescut en els últims anys, i els estudis indiquen que seguirà així. En aquest esdeveniment, hem convocat a algunes de les principals startups i scaleups de programari de Barcelona, per a parlar de com implementar noves funcionalitats en el seu producte a través de la integració d’eines de dades de AWS. Esperem així afavorir noves línies de revenue que augmenten els seus marges, en un moment on els inversors prioritzen rendibilitat a creixement”.
Després d’aquesta interessant sessió, vam conéixer els casos d’èxit de ClickEDU & Paradigma Digital, dues empreses amb ADN digital que faciliten algunes gestions del dia a dia a través del Data Analytics.
D’una banda, ClickEDU és una plataforma de gestió escolar al servei de la comunitat educativa. Aquesta et permet fer tasques com la gestió tutorial, acadèmica, administrativa, econòmica i del professorat, de manera ràpida, precisa i senzilla.
D’altra banda, Paradigma Digital cerca ajudar a les companyies en el seu procés de transformació digital. A través de les tecnologies i metodologies més eficients, impulsa el naixement de companyies natives digitals que revolucionen el paisatge competitiu.
Després de descobrir aquests dos projectes, gaudim d’un desdejuni networking amb tots els assistents.
Després de recarregar piles, Diego Rama ens va explicar el terme “Data Lake”, la nova modalitat d’emmagatzematge i anàlisi de dades que ens permet administrar múltiples tipus de dades d’un ampli ventall de fonts, i emmagatzemar-los en un repositori centralitzat. A més, es va presentar una demo de com usar de la forma més eficient el Serveless Data Lake i Quicksight.
Davant això, Arantxa Palacio, Head of Startup Ibèria en AWS, apunta: “Moltes gràcies a l’equip de CaixaBank DayOne Barcelona per acollir-nos en el seu espai de Diagonal 454 i donar suport a la iniciativa de AWS Startups. Un plaer compartir sobre Business Intelligence i Analítica Embeguda amb l’ecosistema emprenedor. ClickEDU i Paradigma Digital ens van parlar de la seua experiència usant analítica embeguda i el nostre equip de AWS va presentar una demo de com traure el màxim partit de Serverless Data Lake i Quicksight, passió compartida entre els assistents per la tecnologia i l’emprenedoria, prompte més!”.
Per a finalitzar la jornada, gaudim d’un menjar networking en la qual intercanviem opinions sobre les diferents sessions de Data Analytics.
Referent a aquesta mena d’esdeveniments, Vanessa Palmer, Business Development & Product Manager en CaixaBank DayOne, conclou: “Des de DayOne col·laborem amb els principals agents de l’ecosistema en l’organització en les Àgores dels centres DayOne esdeveniments de xicotet format que ens permeten acostar als nostres clients i empreses tecnològiques a continguts d’alt valor i oportunitats de contacte. El feedback de la sessió amb AWS ha sigut molt positiu; amb ponents d’alt nivell i gran especialització”.
Vanessa Palmer, Business Development & Product Manager @ CaixaBank DayOne