Emprendre en l’era digital no només requereix creativitat i determinació, sinó també la capacitat d’adaptar-se a noves tecnologies que transformen la manera de fer negocis. Aquest dimecres, 15 de gener, hem gaudit de la segona sessió formativa del cicle organitzat per a les startups candidates de la 18a edició dels Premis EmprendeXXI, en col·laboració amb Nuclio Founders.
La sessió, moderada per Vanessa Palmer, Business Development & Ecosystem Manager de CaixaBank DayOne i responsable dels Premis EmprendeXXI, ha comptat amb la participació de Juan Prim (COO de Nuclio Founders i autor dels llibres The Lean Funding i Metodología Brutal Sales), qui ha donat una sessió sobre com impulsar les vendes i el màrqueting amb IA, explorant eines i estratègies avançades que estan revolucionant el creixement de les startups.
Durant la seva intervenció, Juan ha destacat el canvi de paradigma que suposa la incorporació de la intel·ligència artificial en els processos empresarials. Si abans les startups dividien els seus esforços en departaments de màrqueting, vendes i atenció al client, amb processos manuals i automatitzacions bàsiques, ara tecnologies com els CRM basats en IA permeten accedir a més informació que mai. Això no només escurça els cicles de venda, sinó que també optimitza cada etapa de l’embut de vendes, conegut com a TOFU (Top of the Funnel).
Entre els conceptes clau que ha compartit, Juan ha parlat d’eines com Kombo i Genesys AI, que ajuden a personalitzar l’experiència del client i a maximitzar els resultats. També ha posat èmfasi en com la IA potencia estratègies de màrqueting com l’inbound, l’outbound i el midbound. Aquestes estratègies abasten des de la creació de contingut en blogs, newsletters i xarxes socials fins a canals emergents com el màrqueting a WhatsApp, el màrqueting d’influencers i els motors de xat.
No obstant això, Juan ha recordat que la IA és una eina que necessita supervisió i criteri humà. Tal com ell mateix ha assenyalat: “Cal podar l’arbre, no deixar-li tot a la IA”. Aquesta reflexió posa de manifest que, tot i que la tecnologia sigui una aliada poderosa, el factor humà continua sent imprescindible per garantir l’èxit.
Per tancar la sessió, Juan ha reflexionat sobre el futur de l’emprenedoria en un món cada cop més tecnològic: “La IA no substituirà els humans, però els humans que utilitzin IA substituiran aquells que no ho facin”.
Ha estat una jornada inspiradora, plena d’aprenentatges pràctics per aplicar als projectes dels nostres candidats, reafirmant el compromís dels Premis EmprendeXXI amb el creixement i la innovació de les startups.
Per continuar donant suport als emprenedors en aquestes primeres etapes, durant el mes de gener s’organitzaran diverses sessions formatives en línia per als candidats de la 18a edició, enfocades en temàtiques clau per als fundadors de startups. La propera sessió serà el dimecres, 22 de gener, i anirà a càrrec d’Alberto Hospital (APTKI), qui ens parlarà sobre “Claus per establir relacions exitoses amb inversors”.