Com competir amb PowerPoint des de Còrdova creixent un milió d’usuaris al mes amb Luis García de Genially

Luis García, Chema Roldán i Juan Rubio van fundar Genially fa sis anys a Còrdova amb l’objectiu de crear una eina de comunicació visual interactiva. Des de llavors han anat desenvolupant el seu producte fins a aconseguir els 13 milions d’usuaris amb ritmes de creixement mensual molt alts i pràcticament íntegrament de manera orgànica. Per a conèixer més en profunditat altres aspectes de la companyia com la taxa de penetració que té la seva solució dins del sector educatiu, el seu roadmap de producte, el primer term sheet, i el seu valor diferencial versus competència, ens hem reunit amb el seu Chief Marketing Officer i co-fundador Luis García.

Alex Ferreiro, dayOne: Amb una competència com Powerpoint o Prezi, amb un model freemium… qui us va posar vostre primer term sheet i per què detecteu l’oportunitat d’arrencar aquest projecte?

Luis García: La necessitat s’identifica com passa en les bones ocasions: part de ciència i part de sort. La idea del que seria Genially neix en l’empresa en la qual Juan (CEO de Genially) anteriorment dirigia. Allí es creaven continguts interactius per a grans institucions i corporacions. El fet de crear-los, així com de modificar-los i mantenir-los era una cosa molt costosa en temps i en personal. Es va plantejar fer un gestor de continguts perquè el propi client ho fes. Però… estant convençuts que la comunicació visual interactiva era la més efectiva, per què no fer-la extensiva a tothom?
Fer presentacions i competir amb Power Point o Prezi no era la nostra idea inicial, però els propis usuaris ens van anar demostrant que es necessitaven altres tipus de continguts, deixar d’avorrir i començar a sorprendre.
Com a idea era ambiciosa, perquè per a tenir èxit calia convertir-se inevitablement en una eina global, per això li agraïm tant la seva visió i confiança als nostres primers Business Angels i el primer Venture Capital que ens va posar un term sheet, JME Ventures.

 

Alex Ferreiro, dayOne: Quina és la proposta de valor: cost, disseny, millor comunicació, target de client…?

Luis García: Genially es caracteritza per ser una eina molt versàtil. En ella pots crear tot tipus de recursos orientats a fer més eficaç la teva comunicació visual. Això comporta un estalvi de temps al solo haver d’aprendre a utilitzar una eina i de diners, en poder fer amb en un sol lloc totes les creacions que necessites.
D’altra banda, la interactivitat és el nostre veritable valor diferencial. Podem dir que ara mateix som l’eina de comunicació visual interactiva més usada del món. Aquest mètode de comunicació ha arribat per a quedar-se i el nostre veritable objectiu és convertir-lo en un estàndard a nivell global.
I en últim lloc, si d’alguna cosa ens podem sentir orgullosos és de la comunitat que s’està construint al voltant de Genially, amb centenars d’ambaixadors, milions d’usuaris/as i un enorme ecosistema de creadors/as que generen continguts dels quals es beneficia la comunitat.

Alex Ferreiro, dayOne: Quants usuaris teniu, quants d’ells són de pagament i que ritme de creixement mensual projecteu?

Luis García: Actualment comptem amb més de 13M d’usuaris, però aquesta és una xifra que queda obsoleta cada mes que passa. Això es deu al fet que estem prop del milió d’usuaris registrat de manera mensual. Però això no és el més cridaner del nostre creixement, el que dóna molta sensació de globalitat és que cada dia es registren usuaris de més de 180 països.

 

Alex Ferreiro, dayOne: Quin percentatge de la vostra adquisició és paid i quin és orgànic?

Luis García: Tenim un històric de registres en els quals el component orgànic és pròxim al 95%, això ens parla de la capacitat de viralitat de l’eina i de l’efecte xarxa, en el qual els usuaris recomanen l’ús de Genially a uns altres. I aquest és el millor creixement que podem tenir.

Alex Ferreiro, dayOne: Què representa per a vosaltres el sector educatiu, quina és la vostra visió, era un dels sectors que encara no s’havia transformat i que la pandèmia va tenir un efecte positiu?

Luis García: Els nostres usuaris es divideixen entre sector corporate i educatiu. L’educació per a nosaltres és un sector clau, pel seu present però també pel seu futur. Era un sector que buscava un canvi des de fa temps i la pandèmia l’ha accelerat. La nostra aposta pel sector educatiu és molt decidida, volem implicar-nos amb la millora de l’educació, no sols com una eina, sinó sobre la base de metodologies i amb un compromís amb la comunitat. Però ja no sols en l’educació reglada, sinó en tots els àmbits formatius com l’elearning, acadèmies, escoles de negocis, departaments de training,…
Avui dia tenim milions d’usuaris/as tant estudiants com profes, des de primària a universitats, des de persones individuals a centres educatius al complet amb una iniciativa que anomenem Centres Genials. Perquè el futur és l’educació, d’això sí que estem segurs.

Alex Ferreiro, dayOne: Podeu compartir amb nosaltres alguna cosa del vostre *roadmap de producte?

Luis García: El nostre roadmap es construeix sobre la base de la nostra visió del propi producte, però també sobre la base de les necessitats dels nostres usuaris. En aquest sentit, us podem avançar que farem passos decidits quant a afavorir l’ús grupal de Genially i el treball col·laboratiu

Alex Ferreiro, dayOne: Sou una referència emprenedora a Còrdova i Andalusia, què es necessita per a atreure més emprenedors i inversió fora dels grans pols Barcelona, Madrid?

Luis García: Crec que Andalusia ja està demostrant que es poden posar en marxa projectes innovadors. Cada vegada més ciutats com Màlaga i Sevilla estan tenint presència en l’ecosistema i altres ciutats andaluses amb esdeveniments d’inversió com Alhambra Ventures i altres iniciatives. Per a començar el que ens fa falta és creure’ns-ho, dotar a l’ecosistema de recursos, facilitar la inversió i posar en valor les capacitats que té Andalusia com a focus per als nadius digitals.

 

Alex Ferreiro, dayOne: Per a finalitzar….ens podríeu recomanar algun llibre que et resulti d’especial interès per al món de l’emprenedoria tecnològica?

Luis García: Perquè esmentarem algun: Llegeixin Startup d’Eric Ries, Hooked de Nir Eyal i Zero to One de Peter Thiel.

Álex Ferreiro, Product Manager @ CaixaBank dayOne